Vanliga frågor

 

Går det att köpa biljetter i dörren på Påfågeln?
Det går alltid bra att köpa biljetter direkt i dörren. Men tänk då på att det är en chansning om föreställningen är utsåld. Vi tar emot kort och kontanter.

Hur bokar/köper man biljetter i förväg?
Att förboka biljett gör du bäst via telefon på 08 – 31 54 64. Via vårt kalendarium, eller på varje föreställningssida kan man också köpa biljetter i förväg.

Hur bokar man skolbiljetter?
Skolor inom Stockholms stad bokar biljetter via Kulan för att få subvention, priset per barn blir då 50 kr. Varje skola har en specifik bokningskod som behövs för att kunna genomföra bokningen, läs mer om hur du använder Kulan här. Skolor inom övriga delar av Stockholms län bokar biljetter genom att kontakta oss direkt för att få sin subvention. Välkommen att kontakta oss på 08 – 31 54 64 eller info@pantomimteatern.se

Vad är scenpass för något?
Scenpass är ett personligt medlemskap i Riksteatern. Sedan många år har Pantomimteatern liksom de flesta andra större scenerna och/eller teatrarna i Sverige ett samarbete som ger dig som medlem 20% rabatt på våra föreställningar. Rabatten är personlig och gäller endast för 1 biljett per medlemskap, du måste även visa upp ditt medlemskort  i samband med besöket hos oss. Läs mer på Scenpass Stockholms hemsida

När är biljettkassan öppen?
Kassan på Påfågeln öppnar en timme före föreställningar på helgen, i samband med skolföreställningar på vardagar öppnar den ca 30 minuter innan.

Hur kan vi förbereda oss inför och bäst fortsätta diskutera efter teaterbesöket?
Till många av våra föreställningar finns det ett inspirationsmaterial som går att ladda ner från vår webbplats. Där finns både förarbeten som kan vara bra att gå igenom och efterarbeten som ni kan jobba vidare med tillsammans. Du hittar dessa under respektive föreställning.

Finns det garderob?
Vår garderob är obemannad men dörren in till foajén är alltid låst under föreställningen och en publikvärd finns alltid på plats. Om du har tappat eller glömt något när du varit hos oss, skicka e-post till info(a)pantomimteatern.se

När ska vi vara på plats innan föreställningen?
För att föreställningen ska komma igång på utsatt tid är det viktigt att ni är på plats cirka 20 minuter innan. Om ni skulle vara sena är det bra att ringa oss 08 – 31 54 64, så har vi bästa beredskapen för att ta emot er.

Kan man äta matsäck?
I många fall går det mycket bra att äta matsäck hos oss, men ring alltid först och fråga. Ibland kan en ny föreställning spela efter den ni har besökt och nya barn vara på väg till foajén vilket kan göra det svårt att vara kvar en längre stund efter, eller komma extra tidigt om en föreställning spelat innan. Vi svarar gladeligen på dina frågor,  08 – 31 54 64.

Finns det kafé eller restaurang på teatern?
Påfågeln har inget eget café eller restaurang, men i samband med våra helgföreställningar finns enklare fika, kaffe, the, saft och kakor till försäljning.

Får man fotografera?
Att fotografera med kamera eller med sin mobil är inte tillåtet under föreställningen. Du får heller inte göra några ljudupptagningar. Efter att föreställningen är slut finns möjligheter till att ta arrangerade foton med skådespelarna.

Är scenen handikappanpassad?
Vi erbjuder trapphiss och ramp till scen, så det går bra att rulla hela vägen in! Tyvärr är inte toaletten anpassad för rullstolar och dylikt än, vi hoppas åtgärda det. Prata med oss innan så berättar vi gärna mer om hur vi kan hjälpa till för att ta emot dig, 08 – 31 54 64.

Få vårt nyhetsbrev!




info@pantomimteatern.se   Tel: 08-31 54 64

Scen: Påfågeln, S:t Eriksgatan 84, Stockholm